Kaikki työt

HSL mitta täynnä

B2C Digital Kampanja Markkinointi

Mitta täynnä

Keväällä 2022 kauhisteltiin maailman tilannetta ja sen myötä kohoavaa polttoaineen hintaa. Sherpa tarttui debattiin ja toteutti HSL:lle Mitta täynnä -kampanjan. Se houkutteli autoilijoita joukkoliikenteen pariin näyttämällä selvästi, että julkinen liikenne on päivittäiseen autoiluun nähden edullinen vaihtoehto. Idea luovaan toteutukseen lähti mittarin värähtelevästä viisarista. Se indikoi sekä bensan hintaa että autoilijan tunnetta ja asennetta.

Mainokset pyrkivät saamaan autoilijan ajattelemaan: Kauan siedän kohoavaa polttoaineen hintaa? Olisiko sittenkin kestävämpää suosia julkista liikennettä? Mainoksissa luotettiin yksinkertaisuuteen, HSL:n brändiväreihin ja iskeviin viesteihin. Laadukkaat animaatiot silasivat kokonaisuuden silmäkarkiksi.

”Saadussa palautteessa on kiitetty kekseliästä ja hyvin ajassa kiinni olevaa kampanjaa."

HSL viestintä / Sari Kotikangas

Sanoma valitsi kampanjan kuukauden kampanjaksi ja perusteli päätöstään näin:

Radiomainonta

 

 

Tiedustelut

Tapu Haro

Luova johtaja
+358 40 088 7370
tapu@sherpa.fi

Muita töitä