Ihana, ikoninen XZ-brändi täyttää tänä vuonna hulppeat 70 vuotta. On ilo juhlia tuoteperhettä, jota kehitetään ja valmistetaan Suomessa ja joka on meille suomalaisille niin kovin tuttu.
Berner halusi kirkastaa XZ:n brändistrategiaa Sherpan kanssa, ja juhlavuoden kunniaksi uudistettiin myös mainonnan konsepti. Vaikka XZ tarjoaa tuotteita monelle kohderyhmälle, kampanja päätettiin kohdentaa erityisesti naisille. Yhdessä asiakkaan kanssa lähdimme etsimään brändistä jotakin tuoretta ja innostavaa. Halusimme löytää uudenlaisen punaisen langan naisia puhuttelevaan markkinointiviestintään, jossa on tunnetta, rosoa ja aitoa kosketuspintaa.
Luova idea nojaa laajaan kuluttajatutkimukseen, josta saimme arvokasta tietoa kohderyhmämme elämäntavasta ja tarpeista. Konsepti puhuu suomalaisen naisen ihanasta arjesta, johon kuuluu monia vastuita ja rooleja. Toteutusten keskiöön nostettiin oma hetki. Kampanjamme päähenkilöt rakastavat täyttä elämäänsä ja ottavat kiireisen arjen vastapainoksi kaiken ilon irti omista rentouttavista hetkistä. He varaavat niihin hyväntuoksuisia ja laadukkaita XZ-tuotteita, jotka hemmottelevat hiusten lisäksi myös käyttäjäänsä.
Olemme asiakkaan kanssa yhtä mieltä siitä, että saimme mainostoteutuksiin vangittua XZ:n brändistä sen tärkeän ja perimmäisen lisäksi jotakin uutta ja erilaista. Olemme iloisia paitsi hienosta kampanjasta myös upeasta yhteistyöstä Bernerin kanssa.
”Sherpan tiimi tuo mukanaan taitoja ja osaamista, joita meiltä ei sisäisesti löydy. Luotamme toistemme ammattitaitoon ja haastamme toisiamme kehitysvaiheissa saavuttaaksemme parhaan mahdollisen lopputuloksen. Sherpan rautaiset ammattilaiset tekevät yhteistyöstä sujuvaa ja miellyttävää, ja heidän kanssaan on ilo työskennellä. Yhdessä kehitämme eteenpäin yhtä Suomen tunnetuimmista hiustenhoitobrändeistä varmistaen, että pysymme suomalaisten suosikkina vielä seuraavatkin 70 vuotta.”
– Katariina Zeitler, Brand Manager, Berner
”Sherpan perusteellisuus, luovuus ja asiantuntemus ovat olleet korvaamattomia brändistrategiamme kirkastamisessa ja mainonnan konseptin uudistamisessa. Uskon vahvasti, että olemme yhdessä onnistuneet luomaan jotain uutta, raikasta ja sykähdyttävää! Erityinen kiitos myös laajemmasta strategisesta kumppanuudesta, joka on sisältänyt muun muassa tekoälyn käytön sparrausta ja uusien työkalujen käyttöönottoa. Tämä kokonaisvaltainen yhteistyö auttaa meitä ottamaan suuria askeleita eteenpäin ja saa toivottavasti aikaan huikeita tuloksia tulevaisuudessa.”
– Heidi Miessmer, Category Manager, Berner