Kaikki työt

Vihreät

B2C Brändi Digital Kampanja Markkinointi Video Viestintä

Vihreät

Arvolähtöistä vaalikampanjointia vuodesta 2014

Sherpa on tehnyt Vihreiden vaalikampanjointia 2014 lähtien ja ollut mukana nostamassa puoluetta ennätyksellisiin kannatuslukemiin. 

Kampanjointi on koko yhteistyön ajan ollut vahvasti arvolähtöistä ja käsitellyt vaaliteemoja ihmisläheisesti. Elämänmakuinen arki on loistanut läsnäolollaan mainonnassa läpi yhteistyön sekä mainonnan viesteissä että mainonnan visuaalisissa ratkaisuissa. Kaikki suunnittelu on tehty tiiviissä yhteistyössä keskustellen puolueen kanssa.

 

Vuoden 2017 kuntavaaleissa Vihreät saavutti Ville Niinistön luotsaamana legendaarisen vaalivoiton kasvattamalla ääniosuudekseen 12,4 %. Tuloksella noustiin valtakunnallisesti merkittäväksi puolueeksi.

Sherpa vastasi puolueen mainonnan konseptista myös 2019 eduskuntavaaleissa ja eurovaaleissa. Eduskuntavaalien alla Suomen poliittinen ilmapiiri oli polarisoitunut ja yhteiskunnallinen keskustelu kärjistynyttä. Perinteisen ehdokasvetoisen kampanjoinnin sijaan halusimme saada aikaan arvokeskustelua mm. palkitun dokumentaarisen valokuvaajan Akseli Valmusen kuvilla Suomen nykytilasta. Kuvista muodostui puhutteleva, rehellinen ja toiveikas valokuvaessee, jota hyödynnettiin mainonnassa. Kampanjan mainonnan pääkuvasta vastasi Konsta Linkola.

Vihreille vuoden 2019 vaalikevät oli tuloksellinen menestys. Eurovaaleissa puolueen kannatus mm. kasvoi ennätykselliset 6,7 %. Kevään kampanjoille Sherpassa suunniteltu pääviesti oli Näytä luontosi ja äänestä. Äänestäjät käyttäytyivät toiveemme mukaisesti.

Tiedustelut

Linda Capelletti

Toimitusjohtaja, partner
+358 40 664 5101
linda@sherpa.fi

Muita töitä