Kaikki työt

Vihreät

B2C Brändi Digital Kampanja Markkinointi Video Viestintä

Vihreät

Arvolähtöistä vaalikampanjointia vuodesta 2014

Sherpa on tehnyt Vihreiden vaalikampanjointia 2014 lähtien ja ollut mukana nostamassa puoluetta ennätyksellisiin kannatuslukemiin. 

Kampanjointi on koko yhteistyön ajan ollut vahvasti arvolähtöistä ja käsitellyt vaaliteemoja ihmisläheisesti. Elämänmakuinen arki on loistanut läsnäolollaan mainonnassa läpi yhteistyön sekä mainonnan viesteissä että mainonnan visuaalisissa ratkaisuissa. Kaikki suunnittelu on tehty tiiviissä yhteistyössä keskustellen puolueen kanssa.

 

Vuoden 2017 kuntavaaleissa Vihreät saavutti Ville Niinistön luotsaamana legendaarisen vaalivoiton kasvattamalla ääniosuudekseen 12,4 %. Tuloksella noustiin valtakunnallisesti merkittäväksi puolueeksi.

Sherpa vastasi puolueen mainonnan konseptista myös 2019 eduskuntavaaleissa ja eurovaaleissa. Eduskuntavaalien alla Suomen poliittinen ilmapiiri oli polarisoitunut ja yhteiskunnallinen keskustelu kärjistynyttä. Perinteisen ehdokasvetoisen kampanjoinnin sijaan halusimme saada aikaan arvokeskustelua mm. palkitun dokumentaarisen valokuvaajan Akseli Valmusen kuvilla Suomen nykytilasta. Kuvista muodostui puhutteleva, rehellinen ja toiveikas valokuvaessee, jota hyödynnettiin mainonnassa. Valokuvaessee palkittiin Vuoden huiput  2020 -kilpailussa Hopeahuipulla. Eduskuntavaalien mediamainonnan kampanjan pääkuvan otti Konsta Linkola.

Vihreille vuoden 2019 vaalikevät oli tuloksellinen menestys. Eurovaaleissa puolueen kannatus mm. kasvoi ennätykselliset 6,7 %. Kevään kampanjoille Sherpassa suunniteltu pääviesti oli Näytä luontosi ja äänestä. Äänestäjät käyttäytyivät viestin mukaisesti.

Vuoden 2021 kuntavaaleihin valmistautuminen aloitettiin muuttuneessa Suomessa.

Yhä useampi ilmastonmuutoksen torjuntaan vaikuttava teknologia ja tapa toimia on jo siirtynyt osaksi arkeamme. Käänne parempaan on tapahtunut, mutta työ on suurelta osin kesken. Tähän ajatteluun perustuen vaalien pääviestiksi valikoitui päättäväinen ja tulevaisuuteen uskova Huomenna Suomi on vihreä. Valittu pääviesti on paljon muutakin kuin puoluepoliittinen. Vihreys on sateenvarjotermi kaikelle ekologiselle, ekonomiselle, sosiaaliselle ja kulttuurilliselle kestävälle kehitykselle. Vakaviakin teemoja on mahdollista käsitellä toiveikkaasti.

Tiedustelut

Linda Capelletti

Toimitusjohtaja, partner
+358 40 664 5101
linda@sherpa.fi

Muita töitä