Kaikki työt

RPR 4th wave

B2C Brändi Design Kampanja Markkinointi Video

Robert Paulig Roastery

Asiakkaamme Robert Paulig Roasteryn arvojen ytimessä on yhteistyö ja kahvialan vanhojen käytäntöjen rikkominen. Arvoilleen uskollisesti Robert Paulig Roastery lyöttäytyi yhteen kilpailijansa Artisan Cafén kanssa luodakseen tyylikkään neljännen aallon kahvin. Neljättä trendiaaltoa määrittävät tieteellinen ajattelu, yksityiskohdat ja kokemuksellisuus kahvimaailmaan tuotuina.

Erityislaatuiselle kahville haluttiin erityislaatuinen pakkaus, jolla on myös muu funktio pakkauskäytön lisäksi. Pakkauksella haluttiin viestiä sekä uuden aallon syvästä kahviymmärryksestä että Robert Paulig Roasteryn luonnonläheisestä brändistä.

Projektin alusta lähtien tavoitteet olivat selkeät. Tällä kahvilla haluttiin ravistella kahviyhteisöä ja loistaa alan kilpailuissa.

Luova ratkaisu ja toteutukset

Neljännen aallon hengessä pakkausratkaisu haluttiin viedä askelta pidemmälle. Tavoitteena oli yhdistää premium-kahvin laatu ja tyylikkyys, neljännen aallon tieteellinen pieteetti, sekä Robert Paulig Roasteryn luonnon kiertokulkua kunnioittava henki. Pakkausta lähestyttiin konkreettisena osana kahvipavun matkaa.

Pakkauksen muoto ja graafinen tyyli viittaavat laboratoriomaailmaan nyökkäyksenä neljättä aaltoa määrittävään tieteelliseen ajatteluun. Kliinisyyttä torjuu lämmin, maatuva materiaalivalinta.

Jokaiseen kahvikupilliseen on käytetty suuri määrä aikaa, vaivaa ja energiaa. Siksi suunnittelussa koettiin tärkeänä, että kahvipavun elinkaari ei pääty pakkaukseen. Pakkauksen sisäpohjaan on istutettu douglaskuusen siemeniä, jotka menestyvät käytettyjen kahvinpurujen pH-arvossa, ja joiden itämisalustana kahvi saa uuden elämän.

Tulokset

Pakkaus on ollut eniten huomiota saanut projekti Robert Paulig Roasteryn historiassa. Konseptilla päästiin asetettuihin tavoitteisiin: itse kahvi valittiin vuoden 2020 Suomen parhaiden suodatinkahvien kolmen parhaan joukkoon ja pakkaus palkittiin Hopeahuipulla Vuoden Huippujen 2020 pakkaussarjassa.

Tiedustelut

Maria Klinkmann

Strategiajohtaja
+358 40 845 5066
maria@sherpa.fi

Muita töitä