“Jos jossain niin Puuilossa”
Runsaasti tavaraa, jota joko tarvitset tai et vielä ole tajunnut tarvitsevasi – siinä Puuilo ytimekkäästi. Puuilo tykästyi Sherpan ajatteluun, jossa hyväksi havaitusta pidetään kiinni ja muuta tekemistä skarpataan. Vahvassa kasvussa oleva ketju valitsi Sherpan luottokumppaniensa joukkoon.
Tärkeä tavoite on lisätä tietoutta huippulaajasta valikoimasta. Puuilo on se kauppa, josta löydät kaikkea mahdollista ja mahdotonta eli Puuiloa kaikkeen arkeen ja morjensta mihin hintaan.
Näistä lähtökohdista lähdimme yhtenä tiiminä viilaamaan visuaalista ja verbaalista linjaa, jossa yksinkertaista ei lähdetä suotta monimutkaistamaan. Mietitään mitä halutaan sanoa ja sitten sanotaan se niin, että asia tulee selväksi ja sanomisen tapa saattaa jopa hieman hymyilyttää. Ei turhaa kikkailua, vaan sopivan rentoa ja brändin ytimessä olevaa.
Tuutko hakeen? Totta kai tuut.
Puuilo on jo aiemminkin kunnostautunut mainonnallaan. Tästä toimivasta brändiomaisuudesta haluttiin luonnollisesti pitää kiinni. Rempseä “Tuutko hakeen?” -kysymys muotoutuu kätevästi uusiin sovelluksiin ja sen ainoa oikea vastaus “En. Tuun.” puolestaan tarjosi mahdollisuuden herkulliseen, Puuilon oloiseen CTA-namikkaan.
Kauppaketjun nimen taustalta löytyvät yrityksen ensivaiheet, jolloin Puuilo tuotti puisia leluja. Nimi on siis yhä enenevässä määrin harhaanjohtava, mitä pystytään hyödyntämään viesteissäkin: tajuaahan sen, että vaikkapa islantilaisia villalankoja ja aurausviittoja kannattaa hakea juurikin Puuilo-nimisestä kaupasta.
Perttu Partanen, markkinointijohtaja, Puuilo.