Kaikki työt

Oxygenol

B2C Brändi Design Kampanja Markkinointi Strategia

Oxygenol Heinävedeltä, moi

Sherpalla on ilo ja kunnia päivittää Oxygenol-brändiä. Tuote itsessään on huolehtinut suomalaisista hampaista ja suista yli vuosisadan ajan ja sisältää silkkaa hyvää: aito, luonnollinen, vegaaninen sekä uusiutuvan energian voimin laadukkaista, puhtaista raaka-aineista tehty. Yhteistyömme ja tehtävämme oli kattava: brändistrategia, uusi ilme ja pakkaukset, markkinointiviestintä.

Suun paras kaveri

Järkevä brändinrakentaja aloittaa perustuksista, joten Oxygenol-päivitys startattiin yhteisellä workshopilla. Oxygenol lukeutuu toisen pitkän linjan kotimaisen eli Bernerin kattavaan portfolioon, joten brändityössä huomioitiin luonnollisesti myös emoyhtiön arvot ja missio.

Asiakkaalta kuullun “tämähän tuntuu kivalta kaverilta” -toteamuksen jälkeen alettiin yhdessä olla vakuuttuneita siitä, että nyt alkaa olla persoona ja tarina kohdillaan. Oxygenolin ihmisvastineeksi muotoutui opettaja, jota muistamme hyvällä: se reilu tyyppi, joka ei tee numeroa itsestään vaan sanoo, miten asiat on. Prosessissa syntynyt ajatus “Suun paras kaveri” solahti luontevasti koko brändin lupaukseksi.

Uusi linja, uusi ilme

Päivittyvä brändi sai myös uudet pakkaukset. Uudistuksen peruspilariksi nousi pystyyn asettunut, myöskin päivittynyt Oxygenol-logo. Logon muodostaman rungon ympärille rakentui gridi, jonka avulla olennaiset asiat asettuivat luontevasti uomiinsa.

Oxygenol-logon X lähti elämään omaa elämäänsä brändi-ilmeessä ja sen sovelluksissa. Logotyypistä erottuva X näkyy eri materiaaleissa graafisena muotona ja elementtinä. Ilme ja brändi näkyvät myös kaupan hyllyissä: “Heinävedeltä, moi” -teksti muistuttaa Oxygenolin kotiseudusta ja kotimaisesta alkuperästä.

Paras kombo pelata hampaat läpi

Yhteistyömme ensimmäinen strategiasta pakkauksiin ja mainontaan suunniteltu kokonaisuus on Oxygenolin uusiutunut 7+ sarja. Kun Oxygenolin logosta inspiraationsa saanut X-hahmo sai itselleen silmät, tiesimme jo, että tästä tulee mitä mainioin hahmo tähdittämään uutuuksien lanseerausta ja pakkauksia. Symppis X sai vielä seurakseen hilpeän hampaan, ja yhdessä tämä parivaljakko allekirjoittaa “Suun paras kaveri” -lupauksen markkinointiviestinnässä.

Uutuuksien pakkaukset noudattavat samaa gridiajattelua muiden Oxygenol-tahnojen kanssa. Oxygenol-X seikkailee myös pakkauksissa, joiden simppelin värikäs, pelimäinen design erottuu edukseen ja istuu brändipersoonaan. Myös tuotteiden maut – jotka valittiin vaativan nuorisoraadin myötävaikutuksella – näkyvät väreinä pakkauksissa. Pelihenkisesti tarjolla on paras mahdollinen kombo pelata hampaat läpi: makutahnat saivat seurakseen Oxygenol Purskuveden (mielellämme ottaisimme kunnian tästä sanasta, mutta se kyllä kuuluu asiakkaallemme). Oxygenol on suun paras kaveri, ja Sherpalla on ilo olla suun parhaan kaverin luottokumppani.

“Ajatuksemme terävöityivät ja sanottuivat upeasti strategisen kumppanimme Sherpan kanssa. Tuloksena kerrassaan upea 7+ tuotesarja, joka totta tosiaan on suun paras kaveri. Matka on ollut hieno – ja seikkailut vasta alussa.”

Heidi Miessmer, Category Manager, Berner

Tiedustelut

Linda Capelletti

Asiakkuusjohtaja, partner
+358 40 664 5101
linda@sherpa.fi

Muita töitä