Kaikki työt

Oulun yliopisto

B2C Brändi Kampanja Markkinointi Strategia Video

Oulun yliopisto X Sherpa

Oulun yliopiston ja Sherpan kesken vallitsee vahva ja lämmin strateginen kumppanuus. Yhdessä olemme kiteyttäneet ja tuoneet esille sekä yliopiston että sen kotikaupungin vahvuuksia aktiivisena ja houkuttelevana akateemisena yhteisönä ja ympäristönä.

“Ajattelen, siis Oulu” on tähdittänyt hakijamarkkinointia jo useamman vuoden ajan. Kansainvälistä tutkijarekrytointia ja mielikuvaa puolestaan on edistetty “Good Life” -teeman merkeissä.

Hakijamarkkinoinnin konsepti

Ajattelen, siis Oulu.

Lähtökohtana oli kohderyhmän elämäntilanteen ymmärtäminen. Pohdimme nuorten paineita nykyisessä epävarmassa maailmassa. Tämä konsepti kannustaa miettimään opiskelijaelämää kokonaisvaltaisesti – sitä mitä kaikkea Oulussa on tarjolla: monialaiset opinnot, edullisemmat vuokrat, arktinen luonto ja kansainvälisyys. Ajattelu nousi nopeasti konseptimme keskiöön, ja kukapa ajattelisi enemmän kuin yliopisto-opiskelija? Teimme opiskelijoista staroja, minkä tuloksena aito, elämänmakuinen kampanja näyttää Oulun yliopiston houkuttelevana vaihtoehtona kohderyhmälle.

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Quodsi ipsam honestatem undique pertectam atque absolutam.”

Ari-Matti Rytilahti, Marketing planner, Oulun yliopisto

Kansainvälinen työnantajamielikuva

Oulu life. Good life.

Hyvää elämää, mitäpä sitä ihminen muuta kaipaa? Oululla on tarjota kaikki ne elementit, mistä itse kukin voi rakentaa omansa. Inspiroiva, kannustava työ- ja opiskeluyhteisö. Monipuolinen, kiinnostava ja kaunis rannikkokaupunki turvallisessa, vakaassa maassa. On luontoa, on aktiviteettejä, ja kaikki lähellä. Helppo tulla itse tai tuoda perhe mukanaan. Ja totta kai lahjakkaita kollegoita, huippuluokan tutkimusta ja osaamista huippukiinnostavilla tieteenaloilla.

Näistä summautui lyhyt ja ytimekäs kiteytys “Good Life.” Meille jokaiselle hyvä elämä koostuu eri asioista, ja Oulusta ne löytyvät. Ja kun Oulun yliopistossa tutkitaan ja opiskellaan, syntyy asioita, jotka luovat hyvää elämää koko planeetalle ja meille kaikille.

Uuden konseptin ensimmäinen ulostulo oli kansainväliseen tutkijarekytointiin suunnattu “Researcher Life” -video, jota tähdittää neljä Oulun yliopistoon tutkijaa tarinoineen ja hyvän elämän rakennuspalikoineen. Seuraavaksi tarjosimme yliopiston väelle My Good Life -työkalun, jolla itse kukin pystyy kertomaan, mistä oman hyvän elämän resepti koostuu. 

"Haimme kansainvälisen työnantajakuvamme rakentamiseen tukea, ja Sherpa vastasi haasteeseen raikkaalla kokonaisidealla. Olemme saaneet kampanjalla näkyviä tuloksia, ja videon tunnelmaa on haluttu tuoda myös seuraaviin tuotantoihin.”

Marja Jokinen, Director, Communications, Marketing and Community Relations, Oulun yliopisto

Tiedustelut

Lea von Fieandt

Asiakkuusjohtaja
+358 40 834 8896
lea@sherpa.fi

Muita töitä