Oppi&ilo halusi kumppanin rakastetun brändinsä kirkastukseen. Keskeisenä tavoitteena oli viestiä asiakkaille entistä selkeämmin siitä, että Oppi&ilon valikoimasta löytyy sopivia tuotteita kaikenikäisille lapsille, ja parhaimmillaan tuotteet kulkevat mukana läpi koko lapsuuden.
Luova ratkaisu: Toteutimme Oppi&ilolle kokonaisvaltaisen brändi- ja pakkausuudistuksen brändikuvauksineen, huomioiden kaikessa tekemisessä tuotteiden kulkemisen kasvavan lapsen rinnalla. Workshop-työskentelyn avulla tiivistimme yhdessä Oppi&ilon ydinsanoman, pääkohderyhmät ja kilpailuedut, ja työpajan oppien pohjalta päivitimme niin brändin visuaalisuuden, äänensävyn kuin pakkausilmeen.
Brändin uusi slogan, ”Matka oivaltamisen maailmaan”, viestii koko lapsuuden mittaisesta matkasta, jolle Oppi&ilon tuotteet tempaisevat mukaansa aivan elämän ensi hetkistä alkaen. Myös pakkauksiin nostettu ikäpolku konkretisoi tätä taivalta. Uudistus kiteyttää ilosanoman lapsen oivaltamisen riemusta.
Toteutus: Suunnittelemamme pakkausuudistus sai kuluttajatutkimuksessa poikkeuksellisen korkeat arvosanat ja kirkastetun brändin vastaanotto on ollut todella positiivinen. Uusi brändi jalkautuu tuotteisiin ja mainontaan asteittain vuoden 2021 aikana.
Sherpalle työskentely Oppi&ilon kanssa on ollut erityisen mielekästä jaettujen arvojen vuoksi; meitä yhdistävät uteliaisuus, luottamus sekä halu kehittää ja kehittyä.