Kaikki työt

Länsiväylä

B2C Brändi Digital Kampanja Markkinointi Strategia

Länsiväylä. Espoon puolella.

Tausta ja tavoite

Länsiväylä digiuudistui ja tarvitsi lanseerauksen. Ilmainen paperiversio säilyi, mutta huolella vahvistettu digiversio tekee Länsiväylästä laajemman, ajankohtaisemman ja entistä syvemmälle Espooseen pureutuvan median. Suuri osa uudesta verkkosisällöstä löytyy maksumuurin takaa, joten tavoite oli saada digitilauksia.

Espoon puolella

Espoo on Suomen toiseksi suurin kaupunki ja sillä on oma, selkeä profiilinsa, jossa yhdistyvät luontevasti mm. koulutus, vauraus, luonto ja meri. Espoon ydintä ja espoolaisia luodattiin workshoppaamalla yhdessä Länsiväylän tiimin kanssa, jotta tavoittaisimme olennaisen sekä mediasta että kohderyhmistä.

Lähdimme rakentamaan konseptia sekä näiden havaintojen pohjalle että Länsiväylän tuplamerkitykselle – onhan Länsiväylä sekä media että Espoota halkova pääväylä. Tämä näkyy heti allekirjoituksessa “Espoon puolella”, joka on sekä fakta että lupaus linjasta.

Koska espoolainen ansaitsee enemmän

Verbaliikassa herkuttelimme monimerkityksellisyydellä, jossa geo- ja talouspoliittiset tosiasiat yhdistyvät terveeseen espoolaiseen itseironiaan ja maan toiseksi suurimman kaupungin haastaja-asenteeseen. “Espoolainen ansaitsee enemmän” ja “Miksi Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa pitäisi lukea naapurin lehteä?” ovat kelpo esimerkkejä tästä.

Rohkea, itsetietoinen ja isompaa naapuria nöyristelemätön lanseeraus toimi ja ylitti tavoitteensa. Länsiväylä vie yhä useammat syvemmälle Espooseen, myös diginä.

”Yhteistyö Sherpan kanssa oli sujuvaa, luottamuksellista ja oivalluttavaa. Sherpan toiminta ei ollut ‘virkamiesmäistä kellokorttityötä’, vaan palvelualtista ja yrittäjähenkistä – tuntui, että Sherpa halusi meidän aidosti onnistuvan.”

Karri Kannala, Paikallisjohtaja, Etelän liiketoiminta-alue, Mediakonserni Keskisuomalainen

Tiedustelut

Elina Bono

Toimitusjohtaja / New business & public relations
+358 40 746 0427
elina.bono@sherpa.fi

Muita töitä