Kaikki työt

Ihmisoikeusliitto

Brändi Design Strategia

Ihmisoikeudet kuuluvat kaikille

Ihmisoikeusliiton brändi oli vanhentunut eikä vastannut uuteen päivittyneeseen strategiaan. Tarvittiin uusi erottuvampi identiteetti, jonka avulla haluttiin puhua ihmisoikeuksista vaikuttavasti ja oivaltavasti.

Luova ratkaisu

Meillä on kaikilla erilaiset lähtökohdat, eri määrä etuoikeuksia. Toiset tarvitsevat enemmän apua kuin toiset. Ihmisoikeuksissa ei ole kyseessä kaikkien asettamista samalle viivalle, vaan etuoikeuksien tunnistamista ja oikeuksien tasaisesti jakamista. Suunnittelimme yksinkertaisen oivaltavan ja modernin identiteetin, joka ei ole kiinni lyhyen aikavälin trendeissä. Syntyi identiteetti, jossa pisteillä ja viivoilla kerrottiin monta erilaista tarinaa. Symbolit juontavat juurensa ihmisoikeusliiton kirjoitusasuun.

Toteutus

Viivat ja pisteet ovat yksinkertaisia, muistettavia ja läsnä kaikessa ihmisten välisessä kommunikaatiossa. Yksinkertaiset viivat ja pisteet kuvastavat ihmisiä ja tunnuksessa näkyy myös Ihmisoikeusliiton sloganin kaksoismerkitys, eli äänen käyttäminen: ihmisoikeudet kuuluvat kaikille. Siksi viivoja ja pisteitä hyödynnettiin ihmishahmojen lisäksi myös huutomerkkeinä, alleviivauksena ja graafisena symbolina. Saavutettavuus oli ilmeen eri elementtien suunnittelun tärkein lähtökohta. Se näkyi niin typografian valitsemisessa, väriyhdistelmien määrittämisessä kuin lopullisten taittojen elementtien asettelussa. Selkeys oli avainsana, jota kaikessa suunnittelussa tavoiteltiin.

Tiedustelut

Muita töitä