Kaikki työt

Houston Inc.

B2B Brändi Design Digital Strategia

Brändiuudistus

Suomalainen it-konsultointitalo Houston Inc. Consulting on uudistumisen ja kasvun tiellä. Brändistrategia oli hiljattain uusittu ja seuraavaksi tarvittiin selkeä strategiaan perustuva täysin uusi visuaalinen identiteetti. Visuaalisen identiteetin lisäksi projekti sisälsi äänensävyn määrittelyn, hissipuheen ja keskeiset viestit, sloganin sekä runsaan ilmeen esimerkityksen, joilla onnistuneesti viestitään yrityksen palveluista ja ainutlaatuisesta osaamisesta kaikissa kosketuspisteissä.

Houston Inc. nimi juontaa juurensa Houstonissa sijaitsevaan avaruusasemaan. Haimme inspiraatiota John F. Kennedyn ikonisesta avaruusajan puheesta: We choose to go to the Moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard.

Houston Inc. tarjoaa palveluita, joiden avulla päästään ratkaisemaan asiakkaalle vaikeita digitaalisuuteen liittyviä kokonaisuuksia, haasteita tai ongelmakenttiä. Syntyi slogan Because it’s hard.

“Kokosimme huikean brändityöryhmän - meitä oli toistakymmentä halukasta Houstonilaista eri rooleista. Aloitimme evaluoimalla kumppanit ja löysimme kaikkien mielestä parhaan - Sherpan. Alkoi mahtava matka yhdessä Sherpan kannatellessa ja varmistaessa pääsymme perille. Lämmin kiitos, olette huikea gängi”

Minna Ruusuvuori, CSMO, Houston Inc.

Logoon haettiin inspiraatiota koodista, pelkistetyllä tavalla: tyhjät aukot täytettiin pisteillä. Graafiseksi elementiksi tuotiin pikselit, jota käytettiin sekä piristävänä yksityiskohtana, taustamateriaalina että työkaluna, jolla voitiin rajata valokuvia luovasti. Ajatus heijastaa sitä, kuinka Houston Inc. pystyy samanaikaisesti hahmottamaan laajan kokonaiskuvan sekä paneutumaan yksityiskohtiin pikselintarkasti.

 

 

 

Sherpan toimintamallin ytimessä on tiivis yhteistyö asiakkaan kanssa – työskentelemme joukkueena kohti yhteistä päämäärää. Teimme saumatonta yhteistyötä Houston Inc.in brändityöryhmän kanssa. Taustatyön ja briiffien pohjalta moderoimme yhteiset brändityöpajat, joissa suunta kirkastettiin oivaltavien työkalujemme  avulla. Sherpa tuki tiiviisti asiakasta sisäisessä brändilanseerauksessa sekä ilmeen jalkautuksessa.

Tiedustelut

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi

Muita töitä