Kaikki työt

Houston Inc.

B2B Brändi Design Digital Strategia

Brändiuudistus

Suomalainen it-konsultointitalo Houston Inc. Consulting on uudistumisen ja kasvun tiellä. Brändistrategia oli hiljattain uusittu ja seuraavaksi tarvittiin selkeä strategiaan perustuva täysin uusi visuaalinen identiteetti. Visuaalisen identiteetin lisäksi projekti sisälsi äänensävyn määrittelyn, hissipuheen ja keskeiset viestit, sloganin sekä runsaan ilmeen esimerkityksen, joilla onnistuneesti viestitään yrityksen palveluista ja ainutlaatuisesta osaamisesta kaikissa kosketuspisteissä. www.houston-inc.com

Luova ratkaisu

Houston Inc. nimi juontaa juurensa Houstonissa sijaitsevasta avaruusasemasta. Haimme inspiraatiota John F. Kennedyn ikonisesta avaruusajan puheesta: ”We choose to go to the Moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard.” Houston Inc. tarjoaa palveluita, joiden avulla päästään ratkaisemaan asiakkaalle vaikeita digitaalisuuteen liittyviä kokonaisuuksia, haasteita tai ongelmakenttiä. Syntyi slogan Because it’s hard.

Visuaalisuuteen halusimme tuoda avaruusteemaa symbolisella tasolla. Pohdimme avaruusohjelmien sekä ohjelmistokehityksen samankaltaisuuksia – sitä, kuinka onnistuminen vaatii molemmissa asioiden näkemistä monesta perspektiivistä. Pitää hahmottaa skaalaa kosmoksen makro-tasolta mikroskooppisiin yksityiskohtiin.

Toteutus

Skaalaa kuvaamaan luotiin pikselöityvistä elementeistä koostuva visuaalinen maailma. Muoto ei ole monotonisesti toistuva vakio, vaan maailma voi venyä kunkin muokkaajan käsissä omanlaisekseen menettämättä tunnistettavuuttaan. Ajatus heijastaa sitä, kuinka Houston Inc. pystyy samanaikaisesti hahmottamaan laajan kokonaiskuvan sekä paneutumaan yksityiskohtiin pikselintarkasti. Vaikka muodot muuttuvat, symboliikka pysyy ennallaan. Syntyi konsepti, jonka raameissa houstonilaiset voivat myös itse venyttää visuaalista maailmaansa.

Monipuolinen visuaalisuus kaipasi parikseen minimalistista logoa. Pohdimme miten viestiä logotyypillä yrityksen toimialasta mahdollisimman pelkistetyllä, mutta oivaltavalla tavalla. Vastaus löytyi nimen kirjoitusasusta; muutimme Houston Inc. nimen koodin kirjoittajille tuttuun muotoon, jossa sanat erotetaan toisistaan pisteillä. Syntyi .Houston.inc. Näin saimme ehkäpä pelkistetyimmän mahdollisen muodon yrityksen toimialaa viestivälle logolle.

“Kokosimme huikean brändityöryhmän - meitä oli toistakymmentä halukasta Houstonilaista eri rooleista. Aloitimme evaluoimalla kumppanit ja löysimme kaikkien mielestä parhaan - Sherpan. Alkoi mahtava matka yhdessä Sherpan kannatellessa ja varmistaessa pääsymme perille. Lämmin kiitos, olette huikea gängi”

Minna Ruusuvuori, CSMO, Houston Inc.

Tiedustelut

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi

Muita töitä