Kaikki työt

Cold Brew Sparkling

B2C Brändi Design Kampanja Markkinointi Video

Paulig Cold Brew Sparkling

Kylmäuutetun kahvin ja teen trendi kasvaa maailmalla. Kahvijuomien edelläkävijänä Paulig halusi luoda oman tuotteen vastaamaan kehittyviin kuluttajatarpeisiin ja valitsi kumppanikseen Sherpan. Kehitimme yhdessä kokonaan uuden juomakonseptin ja sen lanseerauksen. Tavoitteemme oli luoda nuorelle kohderyhmälle uskottava tuote, joka istuu perinteisen brändin arvomaailmaan. Samalla koko kansaa oli puhuteltava suomalaisille uudella tuotteella erittäin kilpaillussa kategoriassa.

Suunnittelemamme pakkausdesign ja markkointiviestinnän konsepti keskittyvät juoman raikkauteen ja yllättäviin makuyhdistelmiin, jotka ovat enemmän kuin osiensa summa. The New Fresh ei ole vain konsepti, se on luova tapa nähdä ja tehdä toisin. Markkinointikampanjassa haluttiin tarjota uskottavaa sisältöä kohderyhmälle ja saada heidät viettämään mahdollisimman paljon aikaa uuden brändin parissa.

RARE x The New Fresh

Vaikuttajayhteistyö toteutettiin RARE x The New Fresh -klubikiertueen muodossa. Kampanjan keskiöön nostettiin kohderyhmän edelläkävijöitä kiinnostavat levy- ja tuotantoyhtiö Skorpionin artistit, sisällöntuottajat ja RARE-klubikonsepti. Vaikuttajiksi valittiin siis tekijöitä ja taiteilijoita, joita ei vaikuttaja­markkinointitoimistojen listoilta löydy. Kiertuetta dokumentointiin monipuolisesti niin artistien omiin kuin RARE-klubin sosiaalisen median kanaviin. Kampanjasisältöjen toteutukseen annettiin artisteille vapaat kädet. Tuloksena syntyi laadukasta ja persoonallista sisältöä.

Uuden brändin lanseerauksessa onnistuttiin yli odotusten. Kiertueen aikana tuote sai orgaanista näkyvyyttä luonnollisessa ympäristössä. Yhteistyölle asetettujen laadullisten tavoitteiden vuoksi keskityimme kohderyhmän sitoutumisen ja brändimielikuvan kehityksen seuraamiseen. Raren Instragram-tilillä julkaisujen sitoutumisaste oli jopa 30 % ja videosisältöjä katseltiin yli 4,1 miljoonaa kertaa. Kuluttajatutkimuksissa brändi koettiin visuaalisesti mielenkiintoiseksi, tyylikkääksi, trendikkääksi ja ostoon houkuttelevaksi.

Tiedustelut

Maria Klinkmann

Strategiajohtaja
+358 40 845 5066
maria@sherpa.fi

Muita töitä