Sherpan käsissä asiallinen ja hieman virkamiesmäinen brändi sai modernin ja vähän vallattoman uuden ilmeen.
Balanco on juuriltaan tilitoimisto, mutta se kurottaa määrätietoisesti ja uteliaasti kohti uudenlaisia suuntia ja yhä älykkäämpää tulevaisuutta. Tätä avarakatseisuutta ja kunnianhimoista asennetta viestii uusi Balanco-brändi.
Virkistimme värimaailman, typografian, kuvitukset ja nettisivut. Kirjoitimme tarinan, hissipuheen ja kärkiviestit sekä määrittelimme brändipersoonan, äänensävyn ja tärkeimmät attribuutit.





Työ alkoi laajalla workshopilla, jossa balancolaiset antoivat ennokkoluulottomasti palaa. Asiakkaan aktiivisen panoksen ansiosta brändi näyttää ja kuulostaa siltä suunnannäyttäjältä, joka Balanco oikeasti on.
Tältä valmiilta pohjalta oli hauska päästä laatimaan markkinointiviestintää uudelle Balanco UNO -kirjanpitosovellukselle. Manifestoimme halolla päähän -tyyppistä filosofiaa ja kerromme niin kuin asia on: Balanco UNO on helppo mutta halpa, simppeli mutta tehokas, softa mutta palvelulla – mahdollisimman miellyttävää taloushallintoa.





