Kaikki työt

Paroc

Sherpa on toiminut eristeteollisuuden uranuurtaja Parocin lead agencynä vuodesta 2015. Paroc ja Sherpa ovat toteuttaneet yhteistyössä useita markkinoinnin ja viestinnän projekteja aina kansainvälisestä ilmeuudistuksesta kohdennettuihin kampanjoihin.

Vuonna 2018 Parocista tuli osa Owens Corningia. Tarvittiin brändiuudistus, jossa Parocin ilmeeseen tuotiin mukaan Owens Corningin visuaaliset elementit. Tiiviissä yhteistyössä Parocin kanssa Sherpa suunnitteli graafisen ohjeistuksen, joka tiivistää brändiuudistuksen toteutumisen eri jalkautuksissa. Brändiuudistuksen yhteydessä toteutettiin myös kuvauksia uuden brändikuvaston luomiseksi.

Sherpa on ollut suunnitellut ja tuottanut Parocille suurempia markkinoinnin konsepteja, kampanjoita, tuotelanseerauksia sekä sisäisen viestinnän materiaaleja. Kaikki markkinoinnin toimenpiteet on suunniteltu niin, että ne toimivat niin painetuissa materiaaleissa kuin digitaalisissa kanavissa, herättävät kohderyhmän huomion sekä saavat aikaan tavoiteltua toimintaa kotimaisilla ja kansainvälisillä markkinoilla.

Yhteistyö on saavuttanut liiketoiminnallisia, mielikuvallisia ja sisäistä sitoutumista kasvattavia tuloksia. Parocin myynti on kehittynyt positiivisesti yhteistyön ajan; kilpaillulla markkinoilla tämä ei ole itsestäänselvyys. Mielikuva Parocista laadukkaiden kivivillaratkaisujen asiantuntijana on vakiintunut kotimaisilla ja kansainvälisillä markkinoilla. Parocin tullessa osaksi Owens Corning -konsernia sisäinen sitoutuminen on vahvistunut ja työnantajamielikuva selkeytynyt.

Tiedustelut

Linda Capelletti

Asiakkuusjohtaja, partner
+358 40 664 5101
linda@sherpa.fi

Imagokampanja

HSL:n toiminnan tavoitteena ei ole pelkästään sujuvin, vaan paras arki maailman toimivimmalla kaupunkiseudulla. Sherpa on HSL:n markkinointiviestinnän pääkumppani. Suunnittelutyössämme korostuvat joukkoliikennematkustamisen ekologinen kestävyys ja matkustuskokemuksen yksilöllisyys. Matka kaupungin ytimeen tai sieltä luonnon ääriin tehdään joukkoliikenteen luonteen mukaisesti kestävästi yhdessä ja samanaikaisesti jokainen matka on tekijänsä näköinen.

Tiedustelut

Muotia oikeaan elämään

Sherpa on toiminut Sokoksen strategisena markkinointiviestinnän kumppanina vuodesta 2016. Yhteistyö on pitänyt sisällään niin brändäävien kuin taktisten toimenpiteiden suunnittelua ja tuotantoa: konsepteja, kampanjoita, still-kuvauksia, liikkuvaa kuvaa, kampanjailmeitä, tavaratalomateriaaleja sekä kampanjan jalkautusta myymälöihin.

Yhteistyö tulokset ovat huikeita: siinä missä muodin kivijalkamyynti on yleisellä tasolla laskenut, on Sokoksen myynti kasvanut koko yhteistyön ajan.

Tiedustelut

Linda Capelletti

Asiakkuusjohtaja, partner
+358 40 664 5101
linda@sherpa.fi

Ruukki

The Unbelievable Challenge

Teräkseen ja teräsrakentamiseen erikoistuneen Ruukin toimeksianto Sherpalle oli edistää Ruukki Constructionin rakennusmateriaalien ja -ratkaisujen tunnettuutta arkkitehtien keskuudessa kansainvälisesti ja luoda pitkäkestoinen dialogi heidän ja Ruukin välille. Ratkaisumme oli The Unbelievable Challenge, arkkitehdeille suunnattu kansainvälinen ideakilpailu. Tehtävänä oli suunnitella uudenlainen logistiikkakeskus, joka paitsi uudistaa yleensä mitäänsanomattomana pidettyä rakennustyyppiä innovatiivisella idealla, myös palvelee kilpailun uskomatonta asiakasta, Mr. Santa Clausia.

Kilpailun yhteistyökumppaneita olivat Helsinki Design WeekSnøhetta sekä kilpailutontin tarjoava Oulun kaupunki.

Kampanjan kaikki tavoitteet täyttyivät ja se ylitti kaikki odotukset niin kilpailutöiden määrän ja laadun kuin kilpailun saavuttaman laajan kansainvälisen huomionkin osalta. Ansaitun median tavoittavuus oli 5 364 800 henkilöä (Meltwater).

The Unbelievable Challenge järjestettiin toistamiseen vuonna 2017. Mr. Santa Claus tarvitsi apua ylimääräisten lahjojen jakamiseen, joten suunnittelukohteena oli ostoskeskus, josta saneerattiin lahjaoutlet. Kilpailun voitti Yhdysvaltalainen Ben Feicht, jonka työssä ostoskeskuksen julkisivu oli suunniteltu poikkeuksellisen innovatiivisella tavalla. Vuodeksi 2021 on suunnitteilla kolmas kilpailu, joka jatkaa samaa konseptia.

Tiedustelut

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi

Saariston kasvatti

Taffel Kartanon on suomalaisten premium-perunalastujen kirkkain tähti, mutta brändinä pysynyt lähes muuttumattomana koko 2000-luvun. Tavoitteena oli päivittää brändin pakkaukset makuvariaatioineen vastaamaan tätä päivää ja myös tulevaisuuden tarpeita. Tehtävämme oli lisäksi uusia tuoteperheen koko kommunikaatiokonsepti.

 

Sherpa vastasi pakkausten graafisesta ilmeestä, niissä käytettyjen kuvitusten ja tuotekuvausten hankinnasta sekä valvonnasta, mainonnan luovasta ideasta, TV-filmien käsikirjoituksesta ja tuotannon valvonnasta sekä mm. POS-materiaalien suunnittelusta ja tuotannosta.

Tiedustelut

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi

Miten markkinointitoimiston omasta kampanjasta tehdään mediaa kiinnostava ilmiö?

10-vuotissyntymäpäivä juhlistaakseen me Sherpassa saimme idean pyytää TBWA\Helsinkiä suunnittelemaan meille Kauppalehden etusivun ilmoituksen ilman, että osallistuisimme huolellisen briiffauksen jälkeen suunnitteluun. Vääntääksemme rohkeusruuvin äärimmilleen annoimme kilpailijalle täysin vapaat kädet: emme halunneet kuulla ideaa tai nähdä toteutusta etukäteen, vaan vasta kun se oli mediassa.

Luottamus rohkeaan ideaan palkittiin. Teimme perinteisestä printti-ilmoituksesta puheenaiheen kansallisessa ja kansainvälisessa mediassa jo ennen ilmoituksen julkaisua. Lisäksi julkaistu mainos synnytti toimialalle jotain isompaa kuin vain myrskyn ilmoituspinnan reunaehtojen sisällä. Ilmoituksen suunnittelun lisäksi TBWA\Helsinki perusti muiden suomen eturivin toimistojen kanssa lahjaksi Sherpalle toimistoyhteistyöhön perustavan Vastuunkantavat-ryhmän, joka tekee Sherpan johdolla töitä valitsemilleen järjestöille ja yhteiskunnallisille tahoille. sherpa.fi/vastuunkantavat/

Kampanja tavoitti mediassa reilusti yli miljoona silmäparia.

Tiedustelut

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi

#muotikuuluukaikille

Sherpan ja Prisman yhteistyö alkoi vuonna 2015. Prisma on panostanut aktiivisesti pukeutumisen valikoimaansa tuomalla uusia eri kohderyhmille sopivia tuotemerkkejä valikoimaansa. Sherpa on toiminut pukeutumiseen liittyvän markkinoinnin kumppanina suunnitellen ja tuottaen lukuisia kampanjoita eri kohderyhmille.

 

Määrätietoinen työ on tuottanut tulosta. Muodin markkinointi on ollut yksi osa-aluista, jotka ovat muuttaneet mielikuvaa Prismasta pukeutumisen ostopaikkana. Vuonna 2019 34 prosenttia suomalaisista osti vaatteensa Prismasta, kun vuonna 2018 osuus oli 25 prosenttia.

Tiedustelut

Linda Capelletti

Asiakkuusjohtaja, partner
+358 40 664 5101
linda@sherpa.fi

Genelec

Immersiivinen audio nostaa äänen realismin, vaikuttavuuden ja ympäröivyyden uudelle tasolle. Genelec halusi lisätä immersiivisen audion ratkaisujensa tunnettuutta. Suunnittelimme tavoitetta tukemaan markkinointiviestinnän konseptin ja tuotimme sen. Konseptin filmin äänet tehtiin immersiivisesti ja niihin voi tutustua Genelecin showroomissa ja messutapahtumissa.

The Ones

Genelecin uudessa The Ones -tuoteperheen lanseerauksessa halusimme avata Genelecin juuria yleisölle. Suunniteltu The Ones -konsepti viittaa sekä tuotteisiin, että Genelecin pyyteettömiin työntekijöihin, jotka ovat mahdollistaneet Genelecin nousun huipulle. Tuloksena syntyi vahva kokonaisuus, joka tarjoaa väläyksiä Genelecin upeasta alkuperästä. Monikanavaiseen markkinointiin jalkautettu visuaalisuus ja filmi ovat kunnianosoitus suomalaiselle osaamiselle ja vanhalle mestarille, Genelecin perustaja Ilpo Martikaiselle.

Tiedustelut

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi