Kaikki työt

Saariston kasvatti

Taffel Kartanon on suomalaisten premium-perunalastujen kirkkain tähti, mutta brändinä pysynyt lähes muuttumattomana koko 2000-luvun. Tavoitteena oli päivittää brändin pakkaukset makuvariaatioineen vastaamaan tätä päivää ja myös tulevaisuuden tarpeita. Tehtävämme oli lisäksi uusia tuoteperheen koko kommunikaatiokonsepti.

 

Sherpa vastasi pakkausten graafisesta ilmeestä, niissä käytettyjen kuvitusten ja tuotekuvausten hankinnasta sekä valvonnasta, mainonnan luovasta ideasta, TV-filmien käsikirjoituksesta ja tuotannon valvonnasta sekä mm. POS-materiaalien suunnittelusta ja tuotannosta.

Tiedustelut

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi

Miten markkinointitoimiston omasta kampanjasta tehdään mediaa kiinnostava ilmiö?

10-vuotissyntymäpäivä juhlistaakseen me Sherpassa saimme idean pyytää TBWA\Helsinkiä suunnittelemaan meille Kauppalehden etusivun ilmoituksen ilman, että osallistuisimme huolellisen briiffauksen jälkeen suunnitteluun. Vääntääksemme rohkeusruuvin äärimmilleen annoimme kilpailijalle täysin vapaat kädet: emme halunneet kuulla ideaa tai nähdä toteutusta etukäteen, vaan vasta kun se oli mediassa.

Luottamus rohkeaan ideaan palkittiin. Teimme perinteisestä printti-ilmoituksesta puheenaiheen kansallisessa ja kansainvälisessa mediassa jo ennen ilmoituksen julkaisua. Lisäksi julkaistu mainos synnytti toimialalle jotain isompaa kuin vain myrskyn ilmoituspinnan reunaehtojen sisällä. Ilmoituksen suunnittelun lisäksi TBWA\Helsinki perusti muiden suomen eturivin toimistojen kanssa lahjaksi Sherpalle toimistoyhteistyöhön perustavan Vastuunkantavat-ryhmän, joka tekee Sherpan johdolla töitä valitsemilleen järjestöille ja yhteiskunnallisille tahoille. sherpa.fi/vastuunkantavat/

Kampanja tavoitti mediassa reilusti yli miljoona silmäparia.

Tiedustelut

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi

#muotikuuluukaikille

Sherpan ja Prisman yhteistyö alkoi vuonna 2015. Prisma on panostanut aktiivisesti pukeutumisen valikoimaansa tuomalla uusia eri kohderyhmille sopivia tuotemerkkejä valikoimaansa. Sherpa on toiminut pukeutumiseen liittyvän markkinoinnin kumppanina suunnitellen ja tuottaen lukuisia kampanjoita eri kohderyhmille.

 

Määrätietoinen työ on tuottanut tulosta. Muodin markkinointi on ollut yksi osa-aluista, jotka ovat muuttaneet mielikuvaa Prismasta pukeutumisen ostopaikkana. Vuonna 2019 34 prosenttia suomalaisista osti vaatteensa Prismasta, kun vuonna 2018 osuus oli 25 prosenttia.

Tiedustelut

Linda Capelletti

Asiakkuusjohtaja, partner
+358 40 664 5101
linda@sherpa.fi

Genelec

Immersiivinen audio nostaa äänen realismin, vaikuttavuuden ja ympäröivyyden uudelle tasolle. Genelec halusi lisätä immersiivisen audion ratkaisujensa tunnettuutta. Suunnittelimme tavoitetta tukemaan markkinointiviestinnän konseptin ja tuotimme sen. Konseptin filmin äänet tehtiin immersiivisesti ja niihin voi tutustua Genelecin showroomissa ja messutapahtumissa.

The Ones

Genelecin uudessa The Ones -tuoteperheen lanseerauksessa halusimme avata Genelecin juuria yleisölle. Suunniteltu The Ones -konsepti viittaa sekä tuotteisiin, että Genelecin pyyteettömiin työntekijöihin, jotka ovat mahdollistaneet Genelecin nousun huipulle. Tuloksena syntyi vahva kokonaisuus, joka tarjoaa väläyksiä Genelecin upeasta alkuperästä. Monikanavaiseen markkinointiin jalkautettu visuaalisuus ja filmi ovat kunnianosoitus suomalaiselle osaamiselle ja vanhalle mestarille, Genelecin perustaja Ilpo Martikaiselle.

Tiedustelut

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi

Saaren hallinnointi ja markkinointi

Lonna – sympaattinen pieni saari Kauppatorin ja Suomenlinnan välissä, vain 10 minuutin merimatkan päässä mantereelta. Fregatti Oy ja Sherpa hallinnoi sekä kehittää Lonnan saaresta merellisen Helsingin hyväntuulenkeidasta. Saaren toimintaa ohjaa rakkaus merelliseen Helsinkiin, ammentaminen sen hyvää tekevästä historiasta ja ajatus kaupunkilaisten saattamisesta yhteen rennoissa merkeissä.

Hylätystä miinanraivaussaaresta kaupunkikulttuurin helmeksi

Ennen työmme alkamista Lonna oli ollut suljettu sotilassaari, joka loistavasta sijainnistaan huolimatta tunnettiin huonosti. Nykyään Lonnassa on ravintola, sauna, kahvila sekä Miinamakasiinit yritystilaisuuksia varten. Olemme saaren ja tilojen konseptoinnilla, digitaalisen markkinointiviestinnän, mediasuunnittelun sekä graafisen suunnittelun keinoin johdonmukaisesti ja määrätietoisesti rakentaneet mielikuvaa kaupunkilaisten avoimesta hengähdyspaikasta.

Tänä päivänä Lonnan saari tunnetaan laajalti ja sen ravintolasta sekä saunasta on tullut ”juttu” kaupunkilaisten keskuudessa. Kaudella 2019 toukokuusta syyskuuhun pienellä saarella vieraili yli 50000 kävijää.

 

Tiedustelut

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi