Kaikki työt

Siili otti tekoälyn vahvasti brändin kehittämisen keskiöön

Tekoäly haastaa luovuutta – voiko algoritmi aidosti ymmärtää brändin visuaalista identiteettiä?

Tekoälyllä voi helposti ja nopeasti luoda rajattomasti kuvia, mutta ilman selkeää ohjausta ne jäävät geneerisiksi ja hajottavat brändi-ilmeen. Siili on ratkaissut tämän ongelman valmiilla AI-profiileilla, jotka varmistavat, että kaikki tekoälykuvat ovat brändin mukaisia – johdonmukaisesti ja skaalautuvasti.

AI:n hallitsematon käyttö on yrityksille riski. Kun kuka tahansa voi tuottaa tekoälyllä kuvia helposti ja nopeasti, visuaalinen identiteetti voi pirstaloitua. Siilin AI-profiilit varmistavat, että tekoäly toimii suunnitellusti ja johdonmukaisesti, eikä tee brändistä tunnistamatonta. Luovan toimiston Sherpan suunnittelema ja toteuttama AI-konsepti ja profiilit valjastavat Siilin koko henkilökunnan tuottamaan laadukkaita kuvia ilman riskiä brändi-ilmeen hajoamisesta eri kanavissa. Tekoälykuvatuotannon onnistuminen ei ole sattuman varassa, vaan AI on aidosti hallittu osa brändistrategiaa.

”Tekoäly on Siilin strategian ytimessä, joten on luonnollista, että sillä luodaan myös evoluutio markkinointiin. Tekoäly tarjoaa rajattoman luovuuden työkalun ja meidän ratkaisulla varmistamme, että AI on hallittu osa visuaalista suunnittelua – se tukee kasvua, vahvistaa brändiä ja pitää asiakkaan kokemuksen kirkkaana. Tämä ei ole vain nopeutettua kuvatuotantoa, vaan Siilin brändin tunnistettavuuden ja laatumielikuvan systemaattista rakentamista.” sanoo Sari Ylinen, Siilin markkinointijohtaja.

 

Siili AI powered brand images

 

Siili tunnetaan AI-avusteisen ohjelmistokehityksen edelläkävijänä, ja nyt sama ajattelu tuodaan myös designiin ja brändin kehittämiseen. AI-profiili ei korvaa ihmistä, vaan vahvistaa tarkasti ennalta määriteltyä visuaalista linjaa.

”Olemme keskellä teollista vallankumousta. Tekoälyn todellinen arvo ei ole sen väsymättömyydessä, vaan siinä, kuinka tarkasti se pystyy toteuttamaan ihmisen luoman vision, miltä brändin halutaan näyttävän. Siilin AI-profiilit varmistavat, että tekoäly toimii brändin visuaalisena rakentajana, ei sen rikkojana kuten on riskinä käydä, kun kaikilla on samat äärikäyttäjäystävälliset AI-työkalut käytettävänään.” sanoo Tommi Kortesniemi, Sherpan luova johtaja. 

 

 

Lisätietoja

Tommi Kortesniemi
, luova johtaja, Sherpa: 050 3000 523

www.siili.com

 


Kirjoittaja

Tommi Kortesniemi on yksi Sherpan perustajista ja toimiston luova johtaja & partner. Tommilla on lähes 20 vuoden monipuolinen kokemus markkinoinnin suunnittelusta ja tuotannosta. Tommi on kiinnostunut generatiivisen tekoälystä niin isossa kuvassa yhteiskuntaa muuttavana voimana kuin käytännön tason työkaluista arjen helpottajina ja luovuuden kirittäjinä.

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi