Kaikki työt

Saint-Gobain Finland Oy ja Sherpa yhteistyöhön

Saint-Gobain Suomen maayhtiö kilpailutti mainostoimiston ja voiton vei luova toimisto Sherpa.

 

Saint-Gobain suunnittelee, valmistaa ja toimittaa rakennusmateriaaleja, -tuotteita ja -ratkaisuja, jotka lisäävät hyvinvointia yhteiskunnassa. Vastuullisuus näkyy kaikessa, mitä Saint-Gobain tekee – myös mainostoimiston kilpailutuksessa. Yritys päätti olla työllistämättä kilpailutukseen osallistuvia toimistoja liikaa ja olla kilpailuttamatta jokaista brändiä erikseen. Kilpailutustehtävänä oli suunnitella Isoverille mainonnan luova konsepti Suomeen kansainvälistä brändi- ja viestintästrategiaa kunnioittaen ja jokaiseen mediaan sopien. Kilpailutuksessa esitelty konsepti-idea viedään käytäntöön ja jatkokehitetään valmiiksi kampanjaksi.Isoverin kilpailutuksella ratkaistiin uusi toimistokumppani myös muille Saint-Gobain Finlandin in brändeille kuten Gyproc ja Weber. Jatkossa ne kaikki voivat käyttävät Sherpaa lead agencyna. Tunnetuimmat brändit Suomessa ovat Isoverin lisäksi Gyproc, Weber, Ecophon, Leca ja PAM.

”Meillä on konsernissa uuden Isoverin brändi- ja viestintästrategian jalkautus käynnissä maailmanlaajuisesti. Odotukset konseptin oivaltavan paikallisen toteutuksen osalta ovat korkealla ja Sherpa vakuutti meidät ehdotuksellaan. Toki tästä työ vasta alkaa ja haluamme tulevan tekemisen erottuvan myös muista Saint-Gobain -maista.” sanoo Anne Kaiser, markkinointi- ja vastuullisuusjohtaja Saint-Gobainilta

Saint-Gobain

Sherpassa ollaan innostuneita uudesta asiakkaasta.

“Saint-Gobainin asiantuntijuus esim. vastuullisuudessa on tehnyt suuren vaikutuksen jo nyt. Itse kilpailutusvaihe oli upea kokemus, missä suunnittelijamme pääsivät todella osoittamaan luovuutemme tason. En voisi olla ylpeämpi heistä. Olen ihan varma jo nyt, että yhteistyö Saint-Gobainin kanssa tulee olemaan hauskaa ja tuloksellista.” sanoo Elina Bono, Sherpan toimitusjohtaja.

Yhteistyö alkoi käytännön tasolla heti kilpailutuksen ratkettua ja ensimmäiset Sherpan suunnittelemat ja toteuttamat kampanjat nähdään keväällä 2025.

 

Lisätietoja

Sherpa, toimitusjohtaja Elina Bono
elina.bono@sherpa.fi 0407460427


Kirjoittaja

Elina Bono on Sherpan toimitusjohtaja. Olen omakohtaisesti kokenut ja todentanut luovuuden arvon liiketoiminnan kehittymisessä ja puhun liikkeenjohdon kieltä. Ymmärtämällä asiakasta luovalle työlle syntyy selkeämmät kehykset ja sitä kautta enemmän tilaa.

Elina Bono

Toimitusjohtaja / New business & public relations
+358 40 746 0427
elina.bono@sherpa.fi