Lumon on parvekejulkisivu- ja terassituotteiden myyntiin, valmistukseen, asennukseen ja huoltoon keskittynyt konserni. Yrityksen visiona on olla paras ja halutuin asiakkaiden silmissä. Lumonilla ollaan vakuuttuneita siitä, että hankkiessaan lasitukset, asiakkaat eivät osta vain lasia ja alumiinia, vaan he ostavat enemmän tilaa elämälle. Markkinoinnin tehtävänä on tukea yrityksen visiota sekä kommunikoida monipuolisesti asiakaslupausta ”Enemmän tilaa elämälle”.
Kotimarkkina Suomessa on ilmastosta johtuen hyvin sesonkiluonteista. Tärkein myyntikausi alkaa lumien sulaessa ja kevään lähestyessä. Kuluttajien oma mielikuvitus on tärkeä tekijä ostopäätöksessä, kun ihmiset alkavat haaveilla edessä siintävästä terassielämästä. Markkinoinnin avulla halutaan herättää mielenkiinto ja kysyntä saamalla potentiaaliset asiakkaat ajattelemaan lasituksen tarjoamia mahdollisuuksia. ”Mitä minun oman kotini tai vapaa-ajan asuntoni terassista voisikaan tulla, jos se olisi lasitettu? Miten käyttäisin tätä tilaa juuri minulle merkityksellisellä ja iloa tuottavalla tavalla?”
”Suomen kesä on lyhyt, mutta lasituksen ansiosta huoletonta terassi- tai parveke-elämää voi viettää ympäri vuoden, ja lasitus voi pelastaa myös kesäjuhlat sateen sattuessa. Jokaisella on omanlaisensa unelmat, ja tässä kevään pääkampanjassa halusimme näyttää, miltä erilaisten unelmien toteuttaminen voisi parhaimmillaan näyttää. Kylmä ilma, lumi ja pimeys toivat omat haasteensa näyttää terassit upeimmillaan juuri nyt, kun haluamme inspiroida asiakkaitamme. Hyödynsimme tässä tuotannossa tekoälyä testataksemme uudenlaista tapaa, jolla voimme viestiä asiakkaille lasitetun tilan tarjoamista mahdollisuuksista. Avoimesti, läpinäkyvästi ja ilman kalliita kuvausmatkoja etelän lämpöön”, kertoo Lumon Suomen markkinointipäällikkö Suvi Jylhä-Vuorio.
Sherpa aloitti generatiivisen tekoälyn hyödyntämisen markkinointiviestinnässä heti tekoälyvallankumouksen alettua, joten ei ole ihme, että Lumon kääntyi sherpojen puoleen kunnianhimoisessa kampanjassa. ”Meitä yhdistää sama ennakkoluulottomuus ja uteliaisuus. Halusimme yhteistyön alusta lähtien kehittää ja kehittyä yhdessä. Suunnittelimme, testasimme ja harjoittelimme yhdistäen kuvattua videota, 3D-grafiikkaa ja tekoälyä. Nyt on ihan mahtavaa nähdä kampanja ulkona. Tämä maa kaipaa juuri Lumonin kaltaisia markkinoijia, jotka lähtevät rohkeasti kokeilemaan, mitä tekoälyllä saa aikaan tänään eivätkä jää ihmettelemään, mitä oikein on tapahtumassa tai vasta tulossa”, sanoo Sherpan toimitusjohtaja Elina Bono.
”Todella mielenkiintoinen, antoisa ja opettavainen matka tämä kyllä oli! Olen ylpeä siitä, mitä saimme aikaan, ja samalla jännittää tosi paljon, miten uudenlainen lähestymistapa otetaan markkinassa vastaan. Ei voi tietää, jos ei kokeile”, summaa Jylhä-Vuorio uudenlaista toteutustapaa.
Lisätietoja
Sherpa, toimitusjohtaja Elina Bono
elina.bono@sherpa.fi 0407460427
Toimitusjohtaja / New business & public relations
+358 40 746 0427
elina.bono@sherpa.fi