Kaikki työt

Ruukki

B2B Brändi Digital Kampanja Markkinointi Strategia Video Viestintä

Ruukki

The Unbelievable Challenge

Teräkseen ja teräsrakentamiseen erikoistuneen Ruukin toimeksianto Sherpalle oli edistää Ruukki Constructionin rakennusmateriaalien ja -ratkaisujen tunnettuutta arkkitehtien keskuudessa kansainvälisesti ja luoda pitkäkestoinen dialogi heidän ja Ruukin välille. Ratkaisumme oli The Unbelievable Challenge, arkkitehdeille suunnattu kansainvälinen ideakilpailu. Tehtävänä oli suunnitella uudenlainen logistiikkakeskus, joka paitsi uudistaa yleensä mitäänsanomattomana pidettyä rakennustyyppiä innovatiivisella idealla, myös palvelee kilpailun uskomatonta asiakasta, Mr. Santa Clausia.

Kilpailun yhteistyökumppaneita olivat Helsinki Design WeekSnøhetta sekä kilpailutontin tarjoava Oulun kaupunki.

Kampanjan kaikki tavoitteet täyttyivät ja se ylitti kaikki odotukset niin kilpailutöiden määrän ja laadun kuin kilpailun saavuttaman laajan kansainvälisen huomionkin osalta. Ansaitun median tavoittavuus oli 5 364 800 henkilöä (Meltwater).

The Unbelievable Challenge järjestettiin toistamiseen vuonna 2017. Mr. Santa Claus tarvitsi apua ylimääräisten lahjojen jakamiseen, joten suunnittelukohteena oli ostoskeskus, josta saneerattiin lahjaoutlet. Kilpailun voitti Yhdysvaltalainen Ben Feicht, jonka työssä ostoskeskuksen julkisivu oli suunniteltu poikkeuksellisen innovatiivisella tavalla. Vuodeksi 2021 on suunnitteilla kolmas kilpailu, joka jatkaa samaa konseptia.

Tiedustelut

Tommi Kortesniemi

Luova johtaja, partner
+358 50 3000 523
tommi@sherpa.fi

Muita töitä