Artikkelikuva: Lapin materiaalipankki / Janne Saastamoinen
Sherpa voitti House of Laplandin kilpailutuksen Only in Lapland -konseptin päivittämisestä.
Lapin kuntien ja korkeakoulujen omistama House of Lapland kilpailutti luovia toimistoja Only in Lapland -brändin visuaalisen konseptin päivittämisestä sekä konseptin mukaisen materiaalin toteuttamisesta. Voiton kisassa vei Sherpa lähes täysillä pisteillä.
Tavoitteena yhteistyössä on päivittää Lappi-brändiä hyödyntävien sisältöjen visuaalista ilmentymää erottumaan edukseen kilpailijoiden joukosta. Tarjoukset pisteytettiin osallistuneiden toimistojen työsuunnitelman, referenssien, osaamisen ja kokemuksen, tekoälyn hyödyntämisen ja hinnan perusteella.
”Sherpan tarjous oli kokonaisuutena riemastuttavan hyvä! Tehtävänanto oli sisäistetty hyvin. Näkemys nykytilasta oli osuva. Luova idea ja tyyli oli täysin asian ytimessä. Olimme myös heti tarjouksen nähtyämme todella innoissamme AI design sprintistä osana projektia. Sherpa ymmärsi osallistavan tekemisen merkityksen tekoälyn hyödyntämisestä markkinointiviestinnässä loistavasti. Heidän uuden ajan palvelumallilla osaamista jää meille talon sisään ja voimme kanavoida sitä tulevaisuuden sisällöiksi resursseillemme sopivalla tavalla. Odotukseni yhteistyötämme kohtaan on korkealla.” sanoo House of Laplandin Jussi Laaksonen, Head of Marketing.
”Tämä kilpailutus oli mallikirjaesimerkki erinomaisesti hoidetusta kilpailutuksesta alusta loppuun: selkeä brief, tavoitteet, kriteerit ja ennen kaikkea kaikesta huokuva kunnianhimo. On ollut aivan ihanaa päästä palvelemaan House of Laplandia. Jaamme samankaltaisen ennakkoluulottomuuden ja uteliaisuuden. Lapin taika on jotain niin ainutlaatuista, että pelkkä ajatus päästä osallistumaan sen markkinointiin inspiroi. Ei ihme, että tästä projektista meidän oli helppo innostua ja lähteä meille sopivaan tyyliin rivakasti ja rohkeasti edistämään asioita. Perästä kuuluu.” sanoo Sherpan toimitusjohtaja Elina Bono.
Yhteistyö on jo käynnissä. Ensimmäiset Sherpan suunnittelemat ja toteuttamat työt tullaan näkemään alkuvuodesta 2024.
Lisätietoja
Sherpa, toimitusjohtaja Elina Bono
elina.bono@sherpa.fi 0407460427
Toimitusjohtaja / New business & public relations
+358 40 746 0427
elina.bono@sherpa.fi