Sherpan uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu markkinoinnin konkari Elina Bono. Hän aloittaa tehtävässään 3.10.
Sherpaa kuusi vuotta luotsannut Linda Capelletti siirtyy johtamaan toimiston asiakkuuksia. Capelletti jatkaa yrityksen osakkaana.
– Moni varmasti miettii, liittyykö muutokseen draamaa. Pitää tuottaa pettymys – ei liity. Olen ollut itse ajamassa muutosta enkä voisi olla onnellisempi jatkajastani sekä uudesta roolistani Sherpassa. Mielestäni yhden toimitusjohtajan ei tarvitse olla firmalle se ainoa oikea toimari ajasta ikuisuuteen. Hyviä johtajia voi olla monia firman elinkaaren eri vaiheissa.
Sherpa on Capellettin luotsauksessa kasvattanut liikevaihtoaan kuuden vuoden aikana lähes 40 prosenttia. Samalla toimisto on noussut laadullisesti kisaamaan lähtöviivalle muiden arvostettujen toimistojen rinnalle.
– Monia kisoja ollaan voitettu. Liiketoimintaa on laajennettu ja samaan aikaan sisäiset prosessit on hiottu minttiin. Nyt on hyvä aika antaa uudelle vetäjälle mahdollisuus tehdä se seuraava steppi Sherpan kipparina, kiteyttää Capelletti.
Capellettin mukaan Elina Bono tuo mukanaan vahvaa ymmärrystä liiketoiminnan kehittämisestä ja markkinoinnin yhdistämisestä luovaan ratkaisuun.
Sherpan hallitukselle oli jo alkumetreillä selvää, että toimiston uusi toimitusjohtaja löydetään asiakkaan puolelta, niin kuin aikoinaan Capellettikin löydettiin. Sherpalle asiakaskokemus on kaikkea ohjaava voima. Nimitetty uusi toimitusjohtaja on looginen jatkumo tälle.
– Halusin, että Sherpaa johtaa ihminen, joka on saanut käytännön työssään testata, mikä toimii ja mikä ei. Tunsin Elinan entuudestaan, ja minut on vakuuttanut hänen näkemyksellisyytensä ja asioiden kyseenalaistaminen. Olen vakuuttunut siitä, että tällä porukalla mennään pitkälle, sanoo Sherpan hallituksen puheenjohtaja Pauli Waroma.
Aikaisemmin hän on toiminut brändin kehitys-, myynti-, markkinointi- ja viestintätehtävissä muun muassa Sanoma B2B:ssa, Oikotiellä, Luhdalla ja MTV Mediassa.
– Sherpassa houkutteli yrityskulttuuri ja ihmiset. Tämä päätös on tuntunut oikealta heti Paulin ensimmäisestä yhteydenotosta lähtien – ja tunnehan tunnetusti ohjaa toimintaa. Sherpassa asuva luovuus, asiantuntijuus ja lämpö vetivät puoleensa. Meitä yhdistää myös avarakatseisuus ja kunnianhimo. Tiedän, mihin suuntaan Sherpa on menossa, ja haluan olla vauhdittamassa luovuuden kasvua, kertoo tuore toimitusjohtaja Elina Bono.
Bono lähtee mukaan uuteen pestiinsä ilolla, energialla ja koko sydämellään. Hänelle tärkeää on pyrkiä kasvattamaan ymmärrystä markkinoinnin roolista liiketoiminnan kasvun ajurina. Uudessa positiossaan Bono pystyy keskittymään tähän eri perspektiivissä kuin aikaisemmin asiakkaan puolella. Hän uskoo, että markkinoijan arjen ymmärryksestä on iso apu tulevassa käytännön työssään.
Sherpan missiona on auttaa asiakkaitaan saavuttamaan huippu luovien ratkaisujen avulla. Ratkaisuissa on käytössä koko luovan toimiston paletti – markkinointi, viestintä ja design. Sherpassa ollaan uteliaita, humaaneja ja rohkeita – halutaan löytää ne säröt, joiden kautta voi avautua jotain aidosti kiinnostavaa, huomiota herättävää ja asiakkaan liiketoimintaa eteenpäin vievää.
Lisätietoja antaa
Elina Bono elina.bono@sherpa.fi 040 746 04 27
Linda Capelletti linda@sherpa.fi 040 664 5101
Pauli Waroma pauli@sherpa.fi 0400 933 935
Sherpa on vuonna 2009 perustettu 20 asiantuntijan itsenäinen luova toimisto, jonka liiketoiminnan painopistealueet ovat brändistrategiat, markkinoinnin luova konseptisuunnittelu, viestintä, design sekä liikkuva kuva. Toimiston asiakkaita ovat muun muassa Paulig, Sokos, Ruukki, Oulun yliopisto, Järvikylä, Visma, Suomen Yrittäjät. Sherpa valittiin Vuoden toimistoksi vuonna 2020.