Kaikki työt

JCDecaux X Sherpa

Mika Hyötyläinen tukee JCDecaux’ta tekoälyn käyttöönotossa Sherpan Expert AI Talent Leasing -palvelun kautta

JCDecaux, luova toimisto Sherpa ja Nesteen entinen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen uskovat generatiivisen tekoälyn muuttavan organisaatioiden työprosesseja sekä -rutiineja nopeasti ja pysyvästi. Hyötyläinen siirtyy yhteistyössä Sherpan kanssa JCDecaux’lle jalkauttamaan tekoälyä pysyväksi osaksi organisaation arkea kolmen kuukauden ajaksi. 

Sherpan AI-boostattu metodi ”Expert AI Talent Leasing” haastaa mainostoimistojen perinteiset toimintamallit. Pioneerityö uusien tekoälyjen hyödyntäjänä näkyy jo monien Sherpan asiakkaiden arjessa tehokkuutena, järkevämpänä ajankäyttönä ja parempina tuloksina. Kiitos tuolloin Nesteellä toimineen Mika Hyötyläisen ennakkoluulottomuuden, Sherpa ja Neste toteuttivat ensimmäisenä maailmassa alusta loppuun AI-boostatun mainoskampanjan. Hän on vakuuttunut tekoälyn täysimittaisen hyödyntämisen olevan ainoa tapa menestyä toimistossa, asiakkaalla tai mediassa – ihan lähitulevaisuudessa.

Mika Hyötyläinen

”Muutoksen tsunami pyyhkii toimistokenttää parhaillaan. Vanhan liiketoiminnan suojeleminen viimeiseen asti ei vaan ole toimiva resepti uudessa ajassa. Muutos on helppoa ainoastaan sivusta huutelemalla. Myrskyn silmässä se on vaikeaa, kun kaikki tappelee vastaan. Sherpassa ei huudella sivusta vaan johdetaan muutosta. Tähän muutosmatkaan halusin mukaan ja siksi haluan hypätä toimiston puolelle viemään tekoälyä yhdessä asiakkaiden kanssa osaksi arjen liiketoimintaa. Lisäksi JCDecaux yrityksenä tuntui tähän hetkeen juuri oikeanlaiselta. Muutokseen sitoutunut johto, media toimialana ja tekoälyn käyttöönotto strategisella tasolla innostavat juuri nyt enemmän kuin mikään muu”, sanoo uudesta projektistaan innostunut Hyötyläinen.

JCDecaux’illa ollaan valmiita uuteen aikakauteen. Globaalin markkinajohtajan menestyksen avain on kuluttajien ja mainostajien tarpeiden ennakoinnissa. ”Meidän on muututtava siinä missä kaikkien muidenkin. Intohimo ja innovaatio ovat toimintamme ytimessä, kun kehitämme mainostajille vertaansa vailla olevia vastuullisia tapoja tavoittaa kaupunkilaisia. Tekoälyn hyödyntäminen liiketoiminnan kasvun mahdollistamisessa on yksi strategiamme painopistealueista. Isosta aiheesta on vaan tosi vaikea saada kiinni ilman ulkopuolista tukea, siksi olemme aivan täpinöissämme tästä uudesta ja jännittävästä yhteistyömallista. Odotukseni ovat korkealla. Tulemme varmasti näkemään konkretiaa ja tuloksia tuottavuusloikista. Uskon, että saamme joukkoomme parhaan mahdollisen kaverin”, kommentoi Elina Valtia, JCDecaux’n toimitusjohtaja.

 

Lisätietoja

Sherpa, toimitusjohtaja Elina Bono
elina.bono@sherpa.fi 0407460427


Kirjoittaja

Elina Bono on Sherpan toimitusjohtaja. Olen omakohtaisesti kokenut ja todentanut luovuuden arvon liiketoiminnan kehittymisessä ja puhun liikkeenjohdon kieltä. Ymmärtämällä asiakasta luovalle työlle syntyy selkeämmät kehykset ja sitä kautta enemmän tilaa.

Elina Bono

Toimitusjohtaja / New business & public relations
+358 40 746 0427
elina.bono@sherpa.fi