Kaikki työt

AI ♥ Markkinointi 2024

Tekoälyn mullistava vaikutus markkinoinnissa

Onko tekoälykkään ajan suurin hype jo mennyt vai vasta tulossa? Oletko kyllästynyt kuulemaan yläpilveä tekoälyn tuomasta tehokkuusloikasta vailla konkretiaa? Tai oletko epävarma, mistä uuden teknologian hyödyntäminen kannattaisi aloittaa? Tervetuloa kuulemaan ajankohtaista tietoa ja saamaan luovuuttasi ruokkivaa inspiraatiota AI-pioneereilta.

 

9.10. klo 8.30–11.00
Kansakoulukatu 3, Innovation Home, Kamppi

 

HUOM! Tilaisuuteen mahtuu rajoitettu määrä osallistujia, eikä sitä streamata, joten ole nopea! Ilmoittautuminen lomakkeella alla. Muista painaa lähetä, saat kirjallisen vahvistuksen osallistumisesta. Tarvittaessa ole yhteydessä Sherpan CEO Elina Bonoon: elina.bono@sherpa.fi

Aikataulu ja rekisteröityminen

8.30 Breakfast powered by Innovation Home

9.00–11.00 Tekoälykäs luovuus syksyllä 2024

Todellista rohkeutta on tehdä tekoälyllä nopeammin ja paremmin se, minkä ennen teki ilman. Mutta mikä on ihmisen rooli tekoälykkäässä luovassa markkinoinnissa?

 

Sielukkaan työympäristön merkitystä ei tekoälyllä korvata 

Henri Hietala, toimitusjohtaja, Innovation Home 

Ihmisten kohtaamiset inspiroivassa ympäristössä ovat tärkeitä myös tekoälyn aikakaudella. Coworking-työtilat ja joustavat toimistoratkaisut keskeisillä sijainneilla auttavat onnistumaan. 

 

Tietoisku tekoälykkäästä markkinoinnista ja viestinnästä

Jukka Niittymaa, Head of AI & Innovations, väitöskirjatutkija, Sherpa

Tekoälykäs viestintä -kirjan 1. päätoimittaja kertoo, mitä jokaisen pitää ymmärtää generatiivisen tekoälyn mahdollisuuksista. Missä mennään meillä ja maailmalla? Mitä on vielä odotettavissa? Onko kone jo ihmistä parempi luovuudessa?

 

Tekoäly on kaikkialla ja ei missään samaan aikaan – kokemuksia tekoälyn hyödyntämisestä JCDecaux’lla

Mika Hyötyläinen, Markkinointi, Data & AI, JCDecaux

Tekoälyn hyödyntämiseen on ladattu enemmän odotuksia kuin mihinkään muuhun teknologiseen murrokseen aiemmin. Pystyykö näitä odotuksia edes lunastamaan ja jos pystyy, niin miten? JCDecaux’lla tekoäly nostettiin strategian painopistealueeksi ja kasvun ajuriksi – mitä tähän mennessä on opittu tekoälyn hyödyntämisestä?

 

Ohjelmistokehitystä ihmismielen luovuudella ja koneen tehokkuudella

Valtteri Taube, markkinointijohtaja, Siili

Siilissä tehdyt sisäiset testit osoittivat tekoälyn tuovan tuottavuuteen jopa 300 prosentin kasvun. Työntekijät on nyt koulutettu uusiin työkaluihin, ja käynnissä on monia tekoälyn avustamia toimenpiteitä. Mutta mitä markkinoinnilta vaaditaan talossa, joka elää ja hengittää AI:ta jo nyt?

 

141-vuotias perheyritys tekoälyn edelläkävijänä Suomessa

Satu Laakso, markkinointijohtaja, ja Joona Honka, Data Analyst Manager, Berner 

Berner onnistui kouluttamaan ja innostamaan valtaosan tietotyöläisistään käyttämään tekoälyä arjessa. Tehokkuuden ja kustannussäästöjen lisäksi AI:n käyttöönotolla haetaan myös työtyytyväisyyden kasvua. Tekoälyn avulla luodaan myös uutta liiketoimintaa.



Puhujat

Mika Hyötyläinen

Mika on toiminut markkinoinnin parissa parikymmentä vuotta. Alkutaipaleen työelämässa Mika teki liiketoiminnan kehittämisen sekä tuote- & palveluhallinnan parissa. Hän on profiloitunut erityisesti markkinoinnin mittaamiseen, tuloksellisuuteen sekä sen rooliin parhaimmillaan yrityksen liiketoiminnan ytimessä. Viime aikoina tekoäly on vienyt Mikan mennessään ja hän on hurahtanut sen pauloihin. Tällä hetkellä hän vastaa JCDecaux’lla tekoälyn hyödyntämisestä, markkinoinnista sekä datalla johtamisesta.

 

Satu Laakso 

Satu on Bernerin markkinointijohtaja. Hän on työskennellyt pitkään sekä vahvojen kuluttajabrändien että b2b-liiketoimintojen parissa ja toiminut kansainvälisillä markkinoilla. Satu viihtyy dynaamisessa ympäristössä ja tarkastelee asioita eri näkökulmista. Hän on luova, käytännönläheinen ja ratkaisukeskeinen, joten ei ihme, että hän onnistui tuomaan nopeasti tekoälyn osaksi koko Bernerin arkea. 

Joona Honka 

Joona on Bernerin Data Analyst Manager, joka on syvällisesti perehtynyt tiedolla johtamisen mahdollisuuksiin. Työssään hän keskittyy datan hyödyntämiseen strategisessa suunnittelussa ja päivittäisten ongelmien ratkomisessa, kuten kuluttajakäyttäytymisen ymmärtämisessä. Joona on ollut mukana luomassa Bernerille data-arkkitehtuuria, jonka ansiosta tieto on helposti saatavilla ja hyödynnettävissä. Joonan vastuulla on myös tekoälytiimin vetäminen ja tekoälyn jalkauttaminen osaksi tietotyöläisten arkea Bernerillä.

Valtteri Taube 

Valtteri on Siili Solutionsin markkinointi- ja viestintäjohtaja. Hän vahvistaa Siilin asemaa tekoälyavusteisen ohjelmistokehityksen edelläkävijänä AI-boostatun markkinoinnin keinoin. Valtteri on taitava datan hyödyntämisessä, markkinoinnin mittaroinnissa ja uusien, tehokkaiden toimintamallien kehittämisessä. Hän on jo nähnyt omakohtaisesti, miten tekoäly muuttaa radikaalisti ohjelmistokehitystä ja markkinointia.

Jukka Niittymaa

Jukka on luova tekkinörtti ja Sherpan Head of AI & Innovations. Jukalla on kyky hahmottaa generatiivisten tekoälyjen vaikutuksia isossa kuvassa sekä kertoa, miten tekoälyjä voi hyödyntää käytännössä. Työnsä ohella Jukka tekee tohtoriopintoja Jyväskylän yliopistossa tutkien generatiivisten tekoälyjen vaikutusta viestintään ja markkinointiin.

Henri Hietala 

Henri on Innovation Homen tuore toimitusjohtaja, jolla on pitkä kokemus strategia- ja kasvujohtamistehtävistä eri yrityksissä, usealta eri toimialalta. Viimeisimpänä Henri on toiminut liiketoimintajohtajana Hasan-konserniin kuuluvalla Frankly Partnersilla. Hän on tohtorikoulutettavana Aalto-yliopiston tuotantotalouden laitoksella.