Kaikki työt

Vihreät – kuntavaalit

B2C Brändi Kampanja Markkinointi Video Viestintä

Huomenna Suomi on vihreä.

Vuoden 2021 kuntavaaleihin valmistautuminen aloitettiin muuttuneessa Suomessa. Yhä useampi ilmastonmuutoksen torjuntaan vaikuttava teknologia ja tapa toimia on jo siirtynyt osaksi arkeamme. Puolet omakotitaloa rakentavista valitsee maalämmön, yhä useampi ajaa vähäpäästöisellä autolla tai sähköpyörällä, syrjivästä teosta joutuu aiempaa varmemmin vastuuseen ja erilaiset kasvipohjaiset ruokainnovaatiot ovat ottaneet paikkansa keittiöissämme.

Samaan aikaan myös muu ajan henki osoitti kääntyvänsä Vihreiden puolelle. Taloustutkimuksen tekemässä ja 18–29-vuotiaiden keskuudessa toteutetussa kyselyssä Vihreät olivat jaetulla kärkisijalla kysyttäessä, mitä puoluetta vastaaja äänestäisi.

Käänne parempaan on tapahtunut, mutta työ on suurelta osin kesken. Tähän ajatteluun perustuen vaalien pääviestiksi valikoitui päättäväinen ja tulevaisuuteen uskova Huomenna Suomi on vihreä. Valittu pääviesti on paljon muutakin kuin puoluepoliittinen. Vihreys on sateenvarjotermi kaikelle ekologiselle, ekonomiselle, sosiaaliselle ja kulttuurilliselle kestävälle kehitykselle. Vakaviakin teemoja on mahdollista käsitellä toiveikkaasti.

Kampanjan sisältöjen tehtäväksi asetettiin kertoa ymmärrettävästi ja mukaansa tempaavasti, millainen on se vihreä huominen, jota kohden puolue lähtee kuntia kuljettamaan äänestäjiensä tuella. Kohderyhmän mediakäytön ja COVID-19-pandemian johdosta kampanjan sisällöt suunniteltiin digitaalisten kanavien ehdoilla. Kampanjan pääkanaviksi valikoituivat online-TV, radio, sosiaalinen media ja ehdokkaiden kampanjamateriaalit.

Radiomainonta

 

 

 

 

Tiedustelut

Linda Capelletti

Toimitusjohtaja, partner
+358 40 664 5101
linda@sherpa.fi

Muita töitä