Sherpa

Paulig Frezza

Keväällä 2018 Paulig toteutti Frezzan kylmille maitokahvijuomille pakkausuudistuksen. Pakkausuudistuksen tavoitteeksi asetettiin positioinnin ja kommunikaation kirkastus, brändin vetovoimaisuuden vahvistus niin kaupan hyllyllä kuin kohderyhmän mielikuvissa sekä selkeä myynnin kasvatus. Kohderyhmän kärjeksi valittiin haastava ja mediakriittinen kohderyhmä: 13–25-vuotiaat nuoret.

Loimme leikkisän pakkausilmeen ja sitä tukevan suorasanaisen kampanjoinnin nuorten ehdoilla. Persoonallinen ja rohkea visuaalisuus yhdistettynä liiallisesta selittämisestä riisuttuun tonaliteettiin toimi uskottavasti nuorten tavoittamisessa ja auttoi erottumaan hyllyllä. Pakkausuudistusta tukeva kampanjointi rakennettiin tukemaan kohderyhmän mediakäyttäytymistä. Myyntiä nostettiin pysyvästi korkeammalle tasolle, joka ylitti asetetut tavoitteet 245%:lla. Frezza vahvisti asemaansa pidetyimpänä ja tunnetuimpana brändinä tuotekategoriassaan, joskin nyt paremmin kohdennettuna oikean kohderyhmän keskuudessa ja edustaen toivottua mielikuvaa.