Sherpa

Ilmastoinfo
Kampanjoita energian säästämiseksi

30 sekuntia Kampanjan tarkoituksena oli kiinnittää uimahallissa kävijöiden huomiota suihkussa vietettyyn aikaan. Uimareita haastettiin julisteilla ja kampanjamateriaaleilla halleissa. Netissä levitettiin faktoja vedenkulutuksesta. Rosa Meriläisen kirjoittama Suomen ensimmäinen vedenalainen essee oli luettavissa kymmenen päivän ajan Mäkelänrinteen uimahallin altaan pohjassa. Essee ylitti pr-kynnyksen ja oli esillä muun muassa MTV3:n Kymmenen uutisissa.

Kuka pelkää pimeää kampanjan tavoitteena oli puolestaan kiinnittää ihmisten huomio energiansäästöön valaistuksen avulla. Tuhannet valot palavat päivittäin – osa niistä aivan turhaan. Teimme filmin, joka asettaa valon tarpeen kyseenalaiseksi ja synnyttää pimeänpelon katsojassa.